שיחות על כסף

הלקוח
יעקב מהנהלת חשבונות של הלקוח (להלן ימחש"ה): שלום, לא שלחת לנו חשבונית מס על הצ'ק שהפקדת בדצמבר.
אני (מפשפשת בניירותי): שלחתי. אגב, מה עם הצ'ק על העבודה שעשיתי באוקטובר?
ימחש"ה: זהו, שאני רוצה לשלוח לך, אבל אין לי חשבונית מס על הצ'ק שהפקדת בדצמבר.
אני: אבל זה לא קשור. וחוץ מזה שלחתי לך.
ימחש"ה: אבל אני לא רואה את זה פה.
אני: שלחתי. וזה לא קשור לצ'ק על העבודה של אוקטובר.
ימחש"ה: זה קשור, כי אם אין לי חשבונית מס…
אני: אבל שלחתי! עם חשבונית העסקה האחרונה של העבודה של נובמבר. וחוץ מזה זה שני דברים שונים.
ימחש"ה: אז אולי תפקססי לנו את זה.
אני: אין לי פקס.
ימחה"ש: אבל למה בעצם שתי חשבוניות?
אני (כאילו דא?): ח' עסקה לפני התשלום וח' מס אחרי.
ימחש"ה (יש משהו במה שהיא אומרת): אז למה את לא שולחת את חשבונית המס לפני שאני משלם לך?
אני: אני לא יכולה.
ימחש"ה: מי אמר?
אני: אני.
ימחש"ה: אה?
אני: כי אז אני גם אצטרך לשלם את המע"מ לפני שאני מקבלת את הכסף.
ימחש"ה (שוב יש משהו במה שהיא אומרת): טוב, אני אחזור אלייך.

הבנק
אני: שלום, החזרתם לי איזה שהוא צ'ק. רציתי לבקש שתאשרו את ההפקדה בכל זאת.
שגית מהבנק (להלן ש"מ): למה?
אני: כי עוד יומיים שלושה ייכנס לי כסף לחשבון.
ש"מ: איך אני יכולה לדעת?
אני: כי אני אומרת לך ואני אף פעם לא משקרת בעניינים האלה.
ש"מ: אבל עכשיו אני לא יכולה לאשר לך.
אני: אבל עוד יומיים ייכנס כסף.
ש"מ: אז תבקשי שיפקידו עוד יומיים.
אני: אבל האיש צריך את הכסף עכשיו.
ש"מ: אבל אני לא מכירה אותך.
אני: אבל אני בבנק הזה כבר כמעט עשר שנים. זה יותר ממך. אפשר קצת אמון?
ש"מ: אני אעביר אותך.

אני: שלום, רציתי לבקש שתאשרו הפקדה של צ'ק שחזר.
רונית סגנית מנהלת בנק (להלן רסמ"ב): אני לא יכולה לאשר.
אני: אבל עוד יומיים שלושה אני מפקידה כסף.
רסמ"ב: מה את עושה?
אני: עצמאית.
רסמ"ב: אבל לא הפקדת כלום בזמן האחרון.
אני (כאילו דא?): כי עבדתי על משהו גדול כמה חודשים. את יודעת איך המשק הישראלי עובד, לא? שוטף פלוס פלוס, פלוס פלוס פלוס.
רסמ"ב: אז על סמך מה אני אמורה לאשר לך את זה?
אני: על סמך זה שאני לקוחה ותיקה ואני אומרת שעוד יומיים שלושה אני מפקידה כסף.
רונית: אבל למה שאני אאמין לך?
אני: יש לי שאלה יותר טובה – למה שאני אפקיד כסף בבנק ולא מתחת לבלטות?

הלקוח
ימחש"ה השתכנע שאין סיבה שהוא לא יחפש את חשבונית המס ששלחתי לו אצלו ואמר שישלח את הצ'ק.

הבנק
רסמ"ב קיבלה טלפון בדיוק לפני שהתכוונה לתת לי תשובה, אמרתי יש אלוהים בשקט והתחלתי להתפלל ותפילותי נענו אחרי שגמרה לדבר.

אני
עייפה אך מרוצה (בטעם מריר).

Both comments and trackbacks are currently closed.
