עייפות, ריקנות, ג'יי מקינרני וסוף אופטימי

עייפות

רציתי לכתוב על התנהגות הסטודנטים בהרצאה של ג'ודית בטלר. על איך הם סירבו לפנות את המאחזים שהקימו במעברים של אולם בר שירה באוניברסיטת תל אביב, כשהאולם התמלא עד אפס מקום, ואחר כך שיסעו בחינניות ילידית את דבריו של רקטור האוניברסיטה בקריאות די לכיבוש. רציתי לכתוב פרשת שבוע, כמו בכל יום חמישי. רציתי לכתוב על העבודה. אולי לבקש מהמו"ל להביא דוגמה או שתיים מהספר המרתק שאני מתרגמת עכשיו. אבל אני עייפה.

ריקנות
אחרי שהוא הלך עברתי מיד לעשייה. זו היתה ההזדמנות לעבוד כמו שצריך ולגמור את הספר הפסיכדלי. לא שמתי לב אם אני עצובה או לא. עכשיו נגמר הספר הפסיכדלי וגיליתי שגם הוא כבר לא פה. ובינתיים שכחתי איך זה, מה זה הדבר הזה שהיה לנו, האם היה לנו משהו בכלל, איך יוצרים אינטימיות. שכחתי, נראה לי. כל כך הרבה זמן שלא תרגלתי.

ג'יי ואני
הכרתי את ג'יי מקינרני בפריז דווקא. אחרי סיבוב ארוך בפנאק יצאתי עם Model Behavior ועם Story of my Life בלי לדעת עדיין שמצאתי את אחת האהבות הגדולות שלי. עכשיו קיבלתי במתנה את The Last of the Savages. בהקדשה כתוב אני מקווה שגם את תחשבי כמוני שזה הספר הכי טוב שלו. בינתיים אני מתקדמת לאט לאט, לא כי הספר קשה, אלא העייפות הזו. והריקנות.

ניר
ואולי זה בגלל ניר שהגיע לשבועיים והביא איתו חוץ מעוד ספרים גם את זווית הראייה של מי שנמצא בחוץ ואולי רוצה לחזור ולא יודע לאן ולמה ואיפה הוא נמצא באמת.

ענבר ודובי עמיקם
מעל לשולחן הכתיבה תליתי תמונה שאמא שלחה לי. ענבר עם דובי עמיקם. ענבר בת שלוש. דובי עמיקם בן ארבעים. ענבר מחייכת בסרפן שבתי וחולצה לבנה. דובי עמיקם בפרווה חומה מרופטת ועיני כפתור אדומות. היא מחזיקה אותו צמוד לגוף, האוזן שלו מלטפת את הסנטר שלה. הדמות שלה לא תחומה, היא נעלמת אל תוך הצל שעל הקיר. בחיוך בן השלוש שלה נדמה לי שרואים את ארבעים השנים האחרונות של דובי עמיקם במשפחה.

ואופטימיות לסיום
כי הוא בא לבקר בקרוב. (ותודה לאורי.)   
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • ימימה  On ינואר 8, 2004 at 3:53 pm

    את bright lights big city קראתי בשנה האחרונה. אני עדיין חושבת ש-story of my life הוא הכי טוב שלו, אבל עוד לא גמרתי את the last of the savages.

    בכל מקרה, ניטש ויכוח מר מה הכי טוב של סטיבן פריי, ולדעתי בכלל אין ספק ש-the liar הוא לא רק הכי טוב שלו, אלא גם הכי טוב בכלל.

    (כמה מחברי הטובים טוענים ש"עושים היסטוריה" הוא הטוב ביותר. זה אולי המקום להתוודות שאף שעושים היסטוריה הוא ספר משובח, היו כמה עמודים בספר שפשוט דילגתי עליהם. כל מה שהיה יותר מדי עובדתי והיסטורי.)

  • ימימה  On ינואר 8, 2004 at 3:59 pm

    אחד הדברים המשמחים היה למצוא בין הסבריו של גיבור הספר עושים היסטוריה לכך שהוא לא למד ספרות את המשפט שאמר (ציטוט מתורגם מהזיכרון, כי הספר בהשאלה): "גם אני אוהב לקרוא כל מיני סופרים כמו ג'יי מקינרני…"

    חדווה גדולה.

  • דנה  On ינואר 8, 2004 at 5:12 pm

    מסכימה איתך, אין דבר יותר כיף לראות שסופר שאת אוהבת מחבב סופר אחר שאת מחבבת מאוד. וגם אני זוכרת את הקטע ההוא ב"עושים היסטוריה" (:
    ושמעתי שעשו מחקר בג'ונס הופקינס וגילו מתאם שלילי גבוה בין עייפות לקריאת ג'יי מקינרני. רוצה לומר: ככל שתקראי יותר, תהיי עייפה פחות.

  • דודי  On ינואר 8, 2004 at 6:04 pm

    אהבתי את הקטע על ענבר והדובי.

  • Noa D.  On ינואר 8, 2004 at 6:07 pm

    לא יותר מחביב למדי. שנון כצפוי, משעשע כצפוי, אבל שלא כצפוי, גולש למלודרמה בפינות. ובכל זאת כדאי לראות.

  • אילן  On ינואר 8, 2004 at 10:32 pm

    אם כל הכבוד. ויש כבוד.איפה פרשת השבוע שלנו?

  • ימימה  On ינואר 8, 2004 at 11:11 pm

    מחר. 🙂 בעז"ה ישתב"ש.
    איזה חלשת אופי שאני.

  • דניאל  On ינואר 9, 2004 at 12:02 am

    גם בשבוע שעבר בעזה השתבש משהו.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2852013,00.html

    מת עלייך ימימתי!

  • רובי  On ינואר 9, 2004 at 12:29 am

    שאת כותבת יפה ונוגע ללב?

    בטח היו כמה כאלה.

    ובלי פרשת השבוע אי אפשר.

  • lior  On ינואר 9, 2004 at 7:44 am

    אני מתנצל על ההפרעה, אבל פרשת השבוע זאת ההצגה הכי טובה שהיתה כאן מאז הרב אביגדור הכהן.
    מיליון טוקבקיסטים לא טועים – העם דורש פרשת השבוע.

  • ימימה  On ינואר 9, 2004 at 11:14 am

    אין ברירה. 🙂

    תודה.

להשאיר תגובה

