ושלא יעבדו עליכם

משהו בסיסי ביותר הולך לאיבוד בדיון על "חופש הבחירה של האישה", כמו שקורא לזה נחמיה שטרסלר במוסף הארץ השבוע. אפשר לבוא, כמובן, עם כל טיעוני הנגד הרגילים (והצודקים!) שאומרים שאין בחירה אמיתית כל עוד הנשים אינן משתכרות כמו הגברים בכל הענפים במשק. אפשר לבוא ולומר (בצדק) שכל עוד עבודות שנחשבות ל"נשיות" (עבודות הבית, למשל) אינן מוכרות לצורכי מס, אין לנשים באמת בחירה בשוק העבודה, אפשר לבוא ולומר שגם בתעשיית הפורנוגרפיה הן מנוצלות בידי גברים ושגם שם הן מופלות בשכר לעומת עמיתיהן, ואפשר להביא עוד ועוד טיעונים (צודקים, צודקים) ארוזים בפוליטיקלי קורקט יפה ונכון, בדיון על פורנוגרפיה – ניצול האישה או בחירה חופשית של האישה. אני מבטיחה לתמוך בכל הטיעונים הפמיניסטיים המתנגדים לשידור של ערוץ פלייבוי בטלוויזיה.
 
(שטרסלר, אגב, מתרעם על הפמיניסטיות שחברו לדתיים בעניין זה. עוד עניין שהיה כדאי אולי להקדיש לו תשומת לב. איך באמת לא קפץ להן האוטומט אנטי דוס מיד כששמעו מי בני הברית שלהן? מה עניין שלי יחימוביץ' אצל שאול יהלום? באמת לא יפה מצדן.)
 
אבל המשהו הבסיסי יותר הוא היחס למין. דנה ספקטור כתבה על זה לא מזמן טור מוצלח וזו ש הקדישה לכך רשימה גם כן. (ומכיוון שהיא עשתה את זה היטב, לא אוסיף עוד הרבה מילים משלי.) אם לימדו אותנו להיות אמזונות שוחרות אורגזמות וריבוי בני זוג, יכול להיות שבמרוץ אחר השיא שכחנו את חשיבות הנעים ברגליים והדגדוגים בגב? ומה עם סתם חיבוק? נראה לי שגם אלה שנדמה ששכחו, לא ממש שכחו. לכל היותר הדחיקו.
 
אז להגיד לי שנשים שוכבות עם גברים (או לא רק) תמורת כסף, מול מצלמה או במכון ליווי או על חוף הים, מבחירה חופשית, ושזהו השחרור האמיתי? הבחירה האמיתית? חופש הביטוי האמיתי? אין שעבוד גדול מזה. ושלא יעבדו עליכם.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אולימפיה  On מרץ 11, 2004 at 3:27 pm

    שגם נשים צורכות פורנוגרפיה?

  • רון ג'רמי  On מרץ 11, 2004 at 3:28 pm

    לידיעתך – בתעשיית הפורנו הנשים מרוויחות י ו ת ר מהגברים.

  • איתן כספי  On מרץ 11, 2004 at 4:17 pm

    עדי עליה, היא "ברכה גולשת" (http://goleshet.com) כותבת וקולעת לדעתי (הגברית-שוביניסטית, כמובן), ב-YNET:
    http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-2614-2885824,00.html

    אשמח לשמוע את דעתך… (:

  • איתן כספי  On מרץ 11, 2004 at 5:49 pm

    למה לנשים אין בחירה? אין כאלו שבוחרות לעסוק בפורנוגרפיה, צילומי עירום וזנות?
    אם *נכפה* על מישהי לעבוד במשהו, כולל העיסוקים הנ"ל – הרי שזו עבדות וכפייה לכל דבר, בלי קשר לסוג העיסוק, וזה צריך להיות מטופל על ידי החוק.
    אבל אם מישהי בחרה בעיסוק מסוים, אפילו שהוא לא מוצא חן בעיני אחרים – מה זה עניינם? מה זה הפטרונות הזו בשם המין הנשי? בייחוד במקרים בהם היא מרוויחה אפילו יותר מגברים. זה חופש העיסוק (וזה נאמר ברצינות).

    אכן, זו שאלה של הצע וביקוש, עסק כלכלי לחלוטין. נשים במקצועות הנ"ל (בהנחה והן עושות זאת בהסכמה, כן?) מרוויחות מחולשתם של גברים לנשים. מה רע? הרבה מקצועות מתבססים על חולשה או חסכים בצד הלקוח.
    ושאלה קצת פרובוקטיבית: ואם מישהי שמה לעצמה למטרה להינשא לבעל עשיר (גם בשביל החיים הטובים וגם בשביל הירושה)?- כיצד נגדיר את עיסוקה? אשת איש? נערת ליווי עם לקוח אחד קבוע?

    אכן נראה שהמצב כיום הוא שגברים אוהבים יותר מין, אך לדעתי זה לא בגלל ש"ככה הנשים", אלא רק בגלל הדיכוי המיני של הנשים (שהגיע מהרבה מקורות, ולא רק הפחד מההיריון ומהדתיים – כן, אלו שהפמיניסטיות התחברו אליהם בקואליציה מוזרה ביותר), שמשתחרר רק לאחרונה (בעיקר בזכות הגלולה, שהיא המצאה חדשה ביותר ביחס ללוח הזמנים האנושי), וככל שיעלם הדיכוי (ונשים שנהנות מפורנו זה אחד מהסימנים, הנאה ממין בלי חשבונות נפשיים מדכאים), אפשר שנגיע ליתר איזון בין המינים בנוגע להנאה ממין.
    לדעתי אפשר לומר שכיום מין הוא מטרה לגברים ואמצעי לנשים (להרבה דברים: שליטה על היחסים עם הגבר; ה"ההטבה" שהן מעניקות לגברים בכדי לקבל מהם קודם כל אהבה, שהיא שאצל רובן תנאי מקדים והכרחי לפני מין; בכדי להיכנס להריון מתוכנן וכדומה).

  • אולימפיה  On מרץ 11, 2004 at 5:53 pm

    זה לא מוכיח כלום.
    יש לי תחושה שלא הובנתי.

    אני בעד שנוכלנה להינות גם מריבוי אורגזמות ובני זוג, וגם ממגע וחיבוק.

  • ימימה  On מרץ 11, 2004 at 6:20 pm

    גברים לא אוהבים יותר מין מנשים. (מי האידיוטית שכתבה את זה? – מתנצלת בשמה.)

    אבל בכל זאת, הזנות והפורנוגרפיה משרתות יותר גברים מנשים.

    ובעניין ההנאה, לא דיברתי על ההנאה של צרכני הפורנוגרפיה (והזנות) אלא ההנאה של העוסקים במלאכה.

    עובדה ביולוגית פשוטה – גברים גומרים הרבה יותר מהר ובקלות מנשים. כך שאם העניין כרוך בחדירה בלבד (בלי כל המסביב, וזה מה שקורה בדרך כלל) הרי שהגבר יצא נשכר, והאישה לא ממש. וכמו שאמרתי, לא רק זה, אלא שההנאה ממש נגזלה ממנה.

    אה, כן, עברו הימים שהאמנו לפרויד שאמר שאישה שלא גומרת בחדירה היא אינפנטילית – התבגרנו, וכפי שאמרת, למדנו דבר או שניים על מין ועל איך לא להתבייש. ודווקא בגלל זה, הזנות רעה לנו.

    זאת אומרת, כדי שהאישה גם תיהנה מכל העניין של הזנות והפורנוגרפיה (אני מדברת עכשיו על הנאה פיזית, לא על העניין הכלכלי) צריך קצת יותר מחדירה. קצת יותר הקשבה וקשר, ואת זה אין כל כך.

    ובאשר לשאלה הפרובוקטיבית – היא לא ממש פרובוקטיבית. אני לא ממש בטוחה ששאלת את הבן אדם הנכון. אולי לא הייתי מגדירה אישה כזו זונה, אבל אולי הייתי קצת מרחמת עליה ולא מעריכה אותה יותר מדי.

  • דנה  On מרץ 11, 2004 at 6:28 pm

    חשוב מאוד ריבוי אורגזמות (אני אפילו תומכת בפסיקה של בג"צ בנושא, בהרכב מיוחד של 11 שופטים בראשות דליה דורנר), וריבוי בני זוג (מילא, זה דווקא נראה לי מתכון בטוח להרפס), ומגע, וחיבוק – אבל מה זה קשור, לעזאזל, לערוץ פלייבוי, שאין כל ספק שהוא מקדם את האובייקטיפיקציה של נשים בישראל ובכלל. ומילא אילו היה בערוץ פלייבוי פורנו המיועד לנשים, אבל הרי מדובר בערוץ שרק דואג לסיפוק הגברי; אין כאן ספק מי כאן מוצר הצריכה ומי הנמען שאמור להגיע לסיפוק.
    אני מאוד בעד חופש העיסוק, אבל איתן, אל תשלה את עצמך: רוב הנשים שמגיעות לתחום הזנות לא בחרו במקצוע הזה אחרי שהן הלכו לאיבחון במכון הדסה, ולא עושות את זה כי זו הקריירה לה השתוקקו.
    ואכן, העובדה ששטרסלר חושב שזה "לא בסדר" שהפמיניסטיות "חברו" לסיעות הדתיות היא תמוהה. כאילו בכנסת אין חדשות לבקרים הצבעות אי-אמון שמעלות הסיעות הערביות, סיעות השמאל וסיעות הימין במשותף.

  • אולימפיה  On מרץ 11, 2004 at 6:50 pm

    מישהו זוכר אולי את הפרק שלו על תעשיית הפורנו?
    בכל מקרה, היתה שם סצינה בלתי נשכחת, שבה הוא צופה מהצד על שני כוכבי פורנו בעת מעשה מול המצלמות. באיזשהו שלב הוא גם פונה אל הכוכבנית ושואל אותה מה היא עושה שם בעצם, והיא עונה בטבעיות, שהיא נימפומנית ושהיא נהנית מזה.
    בזמנו זה היה רעיון בלתי נתפס כמעט עבורי.

    זה לא שאני חושבת שמי שנמצאת בתעשייה הזאת עושה זאת בהנאה, מה שאני אומרת הוא שיש אפשרות כזאת, בניגוד אולי למה שמקובל לחשוב.

  • ימימה  On מרץ 11, 2004 at 7:21 pm

    היא תופעה שנובעת מחוסר מודעות ליכולת של הנשים ליהנות ממין (ההיא שאיתן ייחס לדתיים ולפמיניסטיות החשוכות). הידעת, למשל, שנימפומניות כמעט לעולם לא מגיעות לאורגזמה?

    לא צריך להתפעל מזה.

  • אולימפיה  On מרץ 11, 2004 at 7:22 pm

    פירושה אורגזמה?

  • אולימפיה  On מרץ 11, 2004 at 7:28 pm

    אני חייבת לצאת כעת, לצערי. אשוב מאוחר יותר.

  • ארתור דנט  On מרץ 11, 2004 at 8:05 pm

    את דברי הצימרמנית ש"רוב הנשים שמגיעות לתחום הזנות לא בחרו במקצוע הזה אחרי שהן הלכו לאיבחון במכון הדסה, ולא עושות את זה כי זו הקריירה לה השתוקקו".

    אכן, בניגוד לעובדות של משחטת "עוף העמק", למשל, שחלמו כל חייהן לשבת ליד סרט נע של תרנגולות מתות, ושעברו מבחנים פסיכוטכניים מפרכים עד שקיבלו את המשרה, הזונות ושחקניות הפורנו הגיעו למקצוע רק בגלל תאוות הבצע הארורה שלהן.

    נורא מרגיז אותנו, מתחסדות הצימרמניות והימימות, שהגברים המיוחמים מוכנים לשלם לשרלילות פי כמה וכמה יותר מאשר למורטות הנוצות, רק בגלל העובדה שרובן המכריע של הזונות, (וכל שחקניות הפורנו), הרבה יותר מושכות ויזואלית מהעובדות של המשחטה. ועוד יותר מרתיח אותנו שהזנזונות האלה רואות את העיסוק בפורנו כמשהו שייחלץ אותן מהמשחטה ולא להפך. שתתביישנה להן המופקרות הקטנות. למה אין להן מודעות פמיניסטית וכבוד עצמי כמו שיש לנו ?!

    ןלכן, הן גומרות, סליחה, מסיימות בצהלה, לא ניתן לאף ערוץ מתועב לקדם את האובייקטיפיקציה של נשים בישראל ובכלל(?), לפחות עד שלא יהיה שם גם "פורנו המיועד לנשים"…

  • נעמה  On מרץ 11, 2004 at 8:16 pm

    (יותר מפמיניסטיות-דתיים באופן כללי) איננה שהם מוקצים או שאינם פרטנרים למאבקים חברתיים, אלא שהאידיאולוגיה שלהם היא ריאקציונרית מבחינה פמיניסטית. המפלגות החרדיות הן מפלגות שאשה לא יכולה להיות חברת-כנסת מטעמם והשקפת עולמן הכללית איננה בדיוק תומכת בשוויון-זכויות לנשים.
    אז אפשר לומר שהאמצעים כשרים כי המטרה ראויה, או שהפרטנרים לא חשובים או שתוצאת המאבק חשובה ולא הסיבות לו, אבל בכל-אופן צריך להיות מודעים לבעייתיות הזאת ולכך שמשתפים פעולה עם אידיאולוגיה כזאת, המנוגדת תכלית הניגוד לתפיסת העולם הפמיניסטית.

    למרות שאני מכירה די טוב את הטיעונים הפמיניסטיים נגד פורנוגרפיה, אני חושבת שהפסיקה היתה נכונה. לא נגד כל חולי חברתי צריך להפעיל את האמצעים המשפטיים, במיוחד כשהם כרוכים בהגבלה של זכויות אחרות.
    אני לא אוהבת להסתכל על פרקטיקות שפוגעות בכבוד האדם כעניין של היצע וביקוש בלבד, ואני לא חושבת שזנות הוא מקצוע כמו כל מקצוע אחר (בכל אופן עוד לא שמעתי את בת ה-5 שעונה "זונה" לשאלה מה היא רוצה להיות כשתהיה גדולה), ולכן אתנגד למיסוד הזנות, אבל גם לאיסור פלילי עליה. יש חוליים שצריך להתמודד אתם בזירה החינוכית.

  • ימימה  On מרץ 11, 2004 at 9:27 pm

    כמו ארתור יבואו להגיד שלום.

    בכל מקרה, אני שמחה לגלות (בשבילך, ארתור) שמזמן לא ראית זונה מקרוב אם אתה חושב שהן באמת יותר מושכות (ויזואלית) מעובדות המשחטה.

    וכמו שאמרה נעמה, גם אני לא מכירה אף ילדה בת חמש וכו'. מעניין למה.

    ולאולימפיה – את צודקת שלא רק אורגזמה היא הנאה ממין, ובמפורש דיברתי בפוסט עצמו גם על נעימים בגב וברגליים, אבל ההתפעמות (הגברית) מנימפומניות היא דווקא משום שלא צריך להתאמץ כל כך כדי שייהנו, לעומת נשים שאינן נימפומניות, שלא רוצות לוותר על החלק הזה (גם אם הוא לא תמיד מגיע), דבר שהוא תוצאה ישירה של פתיחות מינית ודרישה להתחשבות גם בצד הנשי בעסק.

  • ארתור דנט  On מרץ 11, 2004 at 10:00 pm

    מתי את נוטעת עץ ביד ושם על שמנו ?

    ובכל זאת אנו קצת תמהים עליך בעניין הויזואליות – כל הנערות העובדות בארץ הן בלונדיניות טבעיות ו/או מחומצנות למשעי בשם נטשה, בעלות גנים סלאביים בולטים. יכול להיות שההן שאת מכירה עבדו עליך וסיפרו לך שהן מוכרות מזון, למרות שבפועל הן עובדות במשחטה ? נו טוב, לפחות על הויזואליות של שחקניות הפורנו את לא מתווכחת.

  • איתן כספי  On מרץ 11, 2004 at 10:03 pm

    ימימה:
    * מה לעשות, רוב העבודות לא מהנות ועושים אותן בשביל הכסף והקיום.
    ככל שידוע לי יש גם ענף של הפורנוגרפיה שמיועד לנשים והוא יוצר סרטים שונים בתכלית. אבל איפה שאין דרישה למוצרים כאלו, זה גם לא יגיע.

    * חלק מהבעיה בעיניי הנשים, אני משער, הוא שלוקחים משהו שאמור להיות שיאו של תהליך רגשי ואינטימי והופכים אותו למשהו שמוצא מהקשרו, מוגזם ומועצם (דבר דומה קורה גם, למשל, בטלנובלות (שניתן להגדירן כפורנוגרפיה של רגשות) שהן העצמה של מערכות יחסים ורגשות סוערים).
    אבל אתן צריכות לזכור שאתן לא קהל היעד. קהל היעד הוא גברים חרמנים, שלולא הפורנוגרפיה לא היו מצליחים לתפקד ברמות סבירות, וגם האלימות הייתה גואה, ומעשי האונס כנראה היו מתגברים. לפורנוגרפיה ולזנות יש תפקיד חשוב בשמירת האיזון החברתי.
    פורנוגרפיה מאפשרת לגברים לשחרר לחץ מיני באופן שוטף, בלוח זמנים מהיר יותר מזה שנדרש על ידי הנשים, כזה שהגברים מתקשים לעמוד בו.
    בעיה אחרת שנוצרת עקב הפורנוגרפיה היא שבגלל הזמינות שלה, היא נותנת תירוץ לגברים להימנע מלהשקיע ברגשות ובמערכות יחסים, כי הם מגיעים למטרה בשיטה קלה יותר.

    * "הזנות רעה לנו"? אולי כי היא תחרות מסוימת? מה, אין זנות לנשים (ג'יגולו)?

    * ואני חשבתי שנימפומניות הן בהגדרה כאלו שאוהבות ונהנות ממין (גם בלי לעבור שלבים רגשיים מוקדמים). מאיפה את יודעת שנימפומניות כמעט לעולם לא מגיעות לאורגזמה? (שאלה רצינית לחלוטין, אשמח לנימוקים או הפניות), אולי הן לא חייבות אורגזמה בכדי ליהנות, אולי הן נהנות בדרך כי סף הגירוי שלהן נמוך יותר?

    לדנה:
    * תעשי ניסוי ותהפכי את הגבר הקרוב אליך לאובייקט מיני ותתייחסי אליו בהתאם. תראי מה יקרה (אזהרה: יקרה מה שאת חושבת).
    * כמו שאמרתי לעיל, השאלה הבסיסית היא האם זה נעשה בהסכמה או בכפייה ורמייה.
    יש מדינה באירופה, שחושבים שהיא די בסדר, והזנות, הסמים וההימורים חוקיים בה (ככל שידוע לי) – קוראים לה הולנד. על פי כל תקן מוסרי היא הייתה אמורה להפוך לסדום ועמורה. ולא כך קרה, אפילו בית משפט בינלאומי קבע שם את מושבו.
    * כל קואליציה של יריבים / קיצוניים משני צידי המתרס אמורה להדליק נורה אדומה אצל המתונים. זה הסימן הבטוח ביותר שזה לרעתם.

  • ימימה  On מרץ 12, 2004 at 1:17 am

    לא ממש הבנתי את הטיעונים שלך – מה שאתה אומר זה שפורנוגרפיה נוצרה כדי להרגיע את הגברים ואז יהיה שלום עולמי?

    ובעניין הנימפומניות – זו אמת פסיכולוגית ידועה, אם אתה מתעקש על מקורות אנסה לחפש ביתר עיון, אבל לא עכשיו.

    וסליחה שאני עונה גם למה שאמרת לדנה, אבל זה בדיוק העניין, אם תיקח גבר ממוצע ותהפוך אותו לאובייקט מיני, הוא יהיה די מרוצה מהעסק. הסיבה לכך היא שבשביל רוב הגברים כל עיסוק במין הוא בהכרח מהנה ואצל נשים רבות זה לא כך. (זאת אומרת, לא בהכרח. לא תמיד, תלוי בהרבה יותר גורמים.)

    ולנעמה, לי נראה שחופש הביטוי הוא זכות שגם לה יש גבול. לא דיברתי על לאסור את קיומה של הפורנוגרפיה בכלל – זה כנראה בלתי אפשרי, וכמו שאמרת בעצמך – העניין הוא יותר בחינוך ובשינוי חברתי ופחות באיסור על התופעה עצמה.

  • ימימה  On מרץ 12, 2004 at 1:20 am

    נדמה לי שבטעות נמחקה כאן הודעה שלא התכוונתי למחוק, אז אני מצטערת. (אין לי מושג איזו הודעה זו היתה.) כל היודע דבר על מקום הימצאה של ההודעה מוזמן למסור פרטים למערכת. 😉

  • איתן כספי  On מרץ 12, 2004 at 10:58 am

    כתוצר לא רשמי של "מוצר" שבא לספק צרכים נפשיים-פיזיולוגיים של הגברים, כן.
    אני לא יכול להבטיח לך שלום עולמי, אבל לדעתי זה בהחלט אלמנט שמאפשר לגברים לשחרר לחצים ולכן להיות רגועים יותר, וזה לטובת כולם.

    אני לא מתעקש על מקורות, אבל כדאי להביא אותם לחיזוק טענתך. וכמו שכתבה אולימפיה: האם אורגזמה היא המבחן היחיד והמוחלט להנאה ממין? גברים חייבים להגיע עד הסוף בכדי ליהנות, השאלה היא (ובתור גבר אני לא מוסמך לענות עליה) האם נשים יכולות ליהנות גם בדרך (כי ההנאה שלהן היא גם רגשית).

    לא השבת לי על הדוגמה שנתתי, של הולנד (ואפשר גם להוסיף את מדינת נבאדה בארה"ב בנושא הזנות) – כיצד מדינות אלו מאפשרות דברים שכאן נלחמים עליהם, ועדיין נחשבות מתוקנות, לא בעייתיות יותר ממדינות אחרות בתחום של פשיעה, יחס שלילי לנשים וכדומה (ככל שידוע לי). אולי הפמיניזם (בכל הנוגע לפורנוגרפיה, בעניין השכר אני אתכן) הוא כפיה פטרונית והתערבות בעסקיהם של אחרים לא פחות מהדת?

  • ימימה  On מרץ 13, 2004 at 3:51 pm

    כמו שאמרתי, אני מנסה לעבוד על זה, אבל זה יכול לקחת קצת זמן (צר לי על העיכוב בתשובה, המחשב היה תפוס כשכבר הייתי ערה :-).

    ולא בעניין המקורות, האורגזמה היא כמובן לא המדד היחידי להנאה מהמין, ונדמה לי שדיברתי על זה בפוסט עצמו. בהחלט לא המדד היחידי. אלא שכדי שמין בלי אורגזמה יהיה מהנה צריך עוד הרבה מרכיבים אחרים, בין היתר, קרבה רבה ואינטימיות שיכולות לחפות על היעדר האורגזמה (ולא להפוך את זה להרגל, את היעדר האורגזמה, זאת אומרת, לא את הקרבה והאינטימיות). קרבה ואינטימיות וחום וקשר וכו', זה לא משהו שקיים כל כך אצל מי שמקיימת קשרים רבים.

    ובעניין הולנד יש בעייתיות שאני לא רוצה להיכנס אליה בכלל, והיא הבעייתיות של החברה הישראלית. במתכונתה הנוכחית, באופיה (הדי מחורבן, אם יורשה לי, לפחות בתחומים כאלה) החברה הישראלית לא בשלה להיות כמו הולנד. אולי שווה להקדיש לזה פוסט פעם, אבל לא יודעת אם יש לי כוח להיכנס לזה…

    בכל מקרה, למען הסדר הטוב, קבל לינק נחמד.
    http://home.comcast.net/~welder1956/att00003.htm

  • איתן כספי  On מרץ 13, 2004 at 7:33 pm

    אני אמתין לך עם הולנד.

    הלינק הזה לא נחמד – הוא אדיר!!!
    גנבתי אותו לקישורים שלי.

  • זו ש  On מרץ 29, 2004 at 1:55 am

    כמות נאה מאותן יפהפיות סלאביות מחומצנות שהזכרת, לא רק שאינן עושות את זה מתוך העדפה, אלא שגם אינן עושות את זה מתוך בחירה.

    ההבדל בין עבודה מדכאת ואפורה בפס ייצור, אפילו הוא מזעזע כמו משחטה, לבין עבודה בזנות, היא בטראומה הנפשית הנותרת אחריה. יש לא מעט מחקרים שמוכיחים חד משמעית שלעיסוק בזנות יש מחיר נפשי שאין דומה לו. זה נכון, אגב, לגבי נשים כמו לגבי גברים. בכל פעם שעוד גבר מנסה להעמיד טיעון נאור לכאורה בדבר הבחירה החופשית של נשים, בא לי לשאול אותו אם ירצה להתחתן עם אחת כזו. וזה רק סממן חיצוני זעיר.

להשאיר תגובה

