לאן נטייל בחג?

יש משפטים שאסור להגיד
משפט כזה אמר לי ע' מיד לאחר ששמע אותי מדברת בפלאפון עם חברתי הג'ינג'ית.
 
זה הלך בערך ככה:
הג'ינג'ית: ימימה, אולי את רוצה לקנות את הקטנוע שלך ממני בחזרה?
אני: למה?
הג'ינג'ית: כי אני נוסעת לשנה למצרים.
אני: לאן? למה? מה? מה תעשי עם החבר שלך, עם הכלבה, עם החתולים?
הג'ינג'ית: לקהיר, כי הציעו לי שם עבודה במכון מחקר אקדמי, נפרדתי מהחבר. הכלבה נשארת איתו. וגם החתולים.
אני: טוב, לענייננו, אבל תפרטי הכל אחר כך, אני לא רוצה את הקטנוע.
סוגרת את הפלאפון.
אני: אני בשוק. היא נוסעת למצרים לעבוד שם.
ע' (במשפט שאסור להגיד): כדאי לה להיזהר, כי אם יקרה לה משהו, הם לא מטפלים שם בישראלים.
 
בתאונה שהיתה שלושה חודשים אחרי זה, סדקה הג'ינג'ית את החוליה השלישית בצוואר. שני בתי חולים לא הסכימו לקבל אותה לטיפול והיא נאלצה לנדוד במונית, עם חוליה סדוקה בצוואר, עד שמצאה בית חולים שיסכים. האנשים שטיפלו בה בסוף, אמרה, היו נחמדים ביותר ואדיבים, אבל למרבה הצער, האבחנה שלהם לא היתה מדויקת. גם נהג המונית היה נחמד. כולם היו נחמדים, היא הדגישה בחום (חוץ מאלה שלא הסכימו לקבל אותה, כמובן). אבל זה לא משנה את העובדה שהיא נתקלה ברופאים שלא הסכימו לטפל בה כי יש לה דרכון ישראלי, ואת העובדה שמי שכבר טיפל בה שגה באבחנה.
 
זה סיפור אמיתי עם סוף טוב. נזכרתי בו כשקראתי את המאמר הזה בהארץ. אין לי סיבה לא להאמין שהמצרים מסבירים את פניהם לתייר, כפי שתיאר הכותב, אבל לפני שנוסעים למצרים, כדאי לזכור גם את הסיפור של הג'ינג'ית.
 
איטלקים בהיסטריה
בעיירה ברשיה שבצפון איטליה פוצץ אדם את עצמו בתוך מכונית עם בלוני גז מול סניף של מקדונלד'ס. זה קרה אתמול, ואם לא שמעתם על זה, סימן שאתם לא קוראים עיתונים איטלקיים ולא רואים חדשות באיטלקית. בעיתון Corriere della Sera תואר האיש, ערבי ממוצא מרוקאי, כמי שסבל מבדידות ומדיכאון, ונדמה שלא מיהרו לקשור את שמו לארגוני טרור. 
 
אבל האיטלקים בהיסטריה. היום קיבלתי מייל מאיטליה, ובו סופר על בן דוד של חבר של אבא של קולגה שיש לו גיסה שהיא דיילת באליטליה. באחת הטיסות ממרוקו היא מצאה תיק מסמכים והחזירה למרוקאי המאושר, וזה בתמורה אמר לה, "אל תיסעי ברכבות התחתיות ברומא ובמילנו בחג הפסחא. משהו איום ונורא הולך לקרות." בא לי להגיד נו שוין, עוד אגדה אורבנית, אבל שני דברים מונעים ממני את זה: ראשית, אולי זה באמת נכון. שנית, אולי בסוף מישהו יגיד את זה גם על הסיפור של הג'ינג'ית.

 

(אזהרה: מומלץ לא לפתוח את הלינק השני. הפופ-אפים של האיטלקים הם הכי מעצבנים שיש. בחיי.)
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גוש  On מרץ 30, 2004 at 4:15 am

    לא רק שזו אגדה אורבנית, נושא ה"אל תסעי ברכבות בחג",
    זו אפילו אגדה ישנה (יחסית כמובן).
    בלונדון היא חלפה שנה שעברה.

  • קוראת  On מרץ 30, 2004 at 9:30 am

    גם אריאנה מלמד ב ynet: אל תסעו לסיני
    http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-402-2896086,00.html

  • דנה  On מרץ 30, 2004 at 9:57 am

    19 באוגוסט 2003. אחר הצהריים התפוצצה מכונית תופת מול משרדי האו"ם בבגדאד, פיצוץ שהרג בין היתר גם את שליח האו"ם לבגדאד.
    הכתב שלנו בירושלים הביט בטלוויזיה, שממנה ניבט ההרס, והפטיר, "יידרש פיצוץ גדול במיוחד כדי שנעלה היום לשידור". לא עברו ארבע שעות, ובתשע וחצי בערב מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בקו 2 של אגד בירושלים.
    כאמור, יש דברים שלא אומרים.

  • dh  On מרץ 30, 2004 at 11:38 am

    ימימה – האבחנה הרשלנית יכלה היתה לקרות בבתי חולים בכל מקום. זו לא סיבה לא לנסוע למצרים (שני המקומות שסירבו לטפל – כן).

  • ס"ס  On מרץ 30, 2004 at 11:46 am

    גם אני קיבלתי מייל מחבר שלי, והוא מוכן להישבע, רק אל תבקשו ממנו, שהדיילת הזו מאליטליה, ממש אותה אחת, חבר שלה חזר פעם הביתה ומצא אותה עם הכלב וחמאת בוטנים, אל תשאלו… שישו ושימחו. והוא בטוח שזו אותה אחת, כי גם ההיא היתה מאליטליה, אז זה סגור.

    צירוף מקרים מד-אים.

  • ימימה  On מרץ 30, 2004 at 11:49 am

    אבחנה רשלנית וטיפול לא מסור יכולים להיות במקומות רבים. אבל אני מוותרת מראש על יציאה למקום שאני יודעת שבו הטיפול בך לא מובטח בכלל, ורק בגלל הדרכון הישראלי שלי.

  • בהמשך לגוש  On מרץ 31, 2004 at 7:20 am

    http://snopes.com/rumors/warning.htm

    זה היה הגלגול הקודם, מהפיצוץ הקודם.

  • המעיק הגס  On אפריל 4, 2004 at 7:52 pm

    בין אם יהיה פיגוע בתחתית של רומא בחג הפסחא ובין אם בתאריך אחר (כי הרי יהיה), המדובר באגדה עירונית מצויה ומשופשפת היטב. וחוץ מזה, באגדה עירונית שמכבדת את עצמה המקור הוא תמיד אמין מעבר לחשד ("זה היה בן דוד של שכן שלי! באמת!"); במקרה הזה אפילו לא מדובר במקור המהימן הנ"ל ומכאן שהוא חשוד כבר מראשיתו

  • ימימה  On אפריל 7, 2004 at 10:39 pm

    ברור שהמקור היה הרבה יותר מקורב ורק אני הוספתי את זה.

    אבל לפי התגובות פה, כנראה זה לא היה ברור כל כך. 😦

להשאיר תגובה

