רשמים על אופנה

נוחות

הנה שאלה שמציקה לי כבר זמן רב: למה אחוז ניכר מהבגדים בישראל עשוי סריג ולא אריג? יכול להיות שהמעצבים והקניינים של הרשתות הגדולות באמת לא יודעים כמה חם פה ושבגדים צמודים מאוד זה לא רעיון משובח בקיץ? או שהם חושבים שאריג מתאים לאנשים בגיל מסוים בלבד, שבו כבר לא קונים ברשתות הגדולות, אלא רק בחנויות של בגדי מעצבים (שם קל יותר למצוא אריגים, אבל לא הרבה יותר)? אז הנה חדשות. גם בגילי עדיין לא כולם יכולים להרשות לעצמם בגדי מעצבים, ומצד שני, במנגו, בקסטרו ובזארה קשה למצוא בגדים שיתאימו לשילוב של הגיל עם מזג האוויר (אם כי, חריגה קטנה בזארה, לפעמים יש שם הפתעות). 
 
עדכון (אירופה, אביב 2003)
לפני שנה עזבתי את איטליה. לפני השיבה לארץ הספקתי לעבור בלונדון ובאמסטרדם. בכל מדינה, בכל חלון ראווה ובכל חנות לבלבו פרחים ורדרדים תכלכלים על חולצות עשויות תחרה עדינה, כזו שמתאימה לפיג'מות, לא ללכת איתה לעבודה או לאירוע חברתי מכובד, לפחות לא לנשים בנות שלושים פלוס (לא, אודטה, תחרה ורודה לא יושבת עלייך טוב. תשאלי את אורנה). כשחזרתי לארץ נשמתי לרווחה כשגיליתי שהנגע לא פשה במחנה. מיהרתי לשמוח. באיחור אופנתי של שנה זה הגיע גם לפה. 
 
צניעות

באירופה אני נחשבת פטיט. בארץ אני נחשבת בת שש עשרה, אם לשפוט על פי הבגדים שאני מוצאת במידות שלי. יכול להיות שקיימת הנחה סמויה שמי שלובשת מידות זעירות היא בהכרח צעירה מאוד, וכך נלביש אותה, גם אם היא עברה את גיל שלושים? נדמה לי שההנחה הזו הפילה עלינו את מכנסי הערווה המופלאים בזמנם. 
 
גמדה

ואם אני כבר מוצאת מכנסיים הולמים וצנועים במידה שלי, לא נותר לי אלא לתהות כמה נשים שלובשות מידה שלושים ושש או שמונה הן גם בגובה מטר תשעים? אפשר להיות קצת ריאליים ולהתאים גם את האורך למציאות? 
 
גמדה מעופפת

בלי עקבים אין סיכוי שאגיע לרצפה. אבל לא נסחפנו קצת עם הנעליים הוורודות ועקבי הסיכה? מי מסוגלת ללכת על זה?
 
אופטימית

ובכל זאת יצאתי עם שלל, ובשמחה רבה. החצאית על הבובה בהוניגמן היתה כל כך מתוקה שאי אפשר היה לא להיכנס ולמדוד, אפילו שלא באמת תכננתי. כשהמוכרת באה לעזרתי היא הסתכלה ואמרה – את בטוחה שזו המידה שלך? ידעתי שהיא רואה כמה אכלתי כל החורף וראיתי אותה עומדת להגיד לי, תתביישי לך, בקושי ארבעים אני נותנת לך, אבל אז היא אמרה, לדעתי גם שלושים וארבע יהיה לך טוב.
כן, כן, אני יודעת שכל הזמן מעדכנים את המידות כלפי מעלה ושלכל חנות יש מידה אחרת, וכמובן, שכדאי שארד איזה שלושה קילו לפני שאראה את גופי בציבור, אבל כל זה לא משנה את העובדה שיש לי עכשיו חצאית חדשה בארון במידה שלושים וארבע, שעולה עלי.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דנה  On מאי 6, 2004 at 10:02 pm

    הו, מקרה נדיר של בחורה שהלכה לקניות וחזרה בשלום.
    תתחדשי.
    ולא יכולתי שלא להזדהות עם סעיף הגמדה. לא תופתעי ודאי אם אספר לך שהאופנאים\ות סבורים\ות שגם כל הנשים במידה 38הן מינימום אומה תורמן (בגובה).

  • נעמה  On מאי 6, 2004 at 10:28 pm

    במו אזני שמעתי, בעת שיחה שניהלנו בחנות בעניין המידות ההולכות ומוקטנות כדי לתת ללקוחות הרגשה טובה שהן רזות, שמישהי הצהירה שבגד הנושא את התווית לארג' (או כל מידה הגדולה מזו הרגילה שלה) – לא ייכנס אליה לארון, גם אם הוא יושב עליה פיקס…

  • אביבה  On מאי 6, 2004 at 11:10 pm

    יבול פתיחת הקיץ – שתי חצאיות ססגוניות ושני זוגות נעליים (מטופשים להפליא, מגזית יימח שמם). זה אחרי שהבטחתי לעצמי לקנות רק קלאסיקות שלא יתיישנו אחרי עונה. קשה מאוד למצוא כאלה, אלא אם באמת קונים בהוניגמן כפי שעשית, או משוטטים בחנויות יד שנייה (קורה לי הרבה).

  • רונית  On מאי 6, 2004 at 11:59 pm

    גם אני אוהבת יד שנייה.
    לג'ני מאבן גבירול,אני בעיקר מעבירה
    שמעטאס מאז מעבר הדירה האחרון.
    בגדי מעצבות? אני יכולה להרשות לעצמי
    לקנות רק בחנות העודפים
    של קום איל פו בכיכר רבין, פעמיים בשנה.
    הבעייה שלי הפוכה משלכן, גמדות חביבות 🙂
    : גם מידה 38 ו*גם* מכנסיים שלא יסתיימו
    באיזור הקרסול.ואני לא ענקית.
    בסך הכל מטר שבעים.

  • פנינה  On מאי 7, 2004 at 10:00 am

    בעיות של פטיט. אתן לא יכולות לתאר לעצמכן מה זה להיות מידה 48. אם כבר מוצאים משהו בחנויות למידות גדולות זה במחירים כאלה שצריך לקחת משכנתא. עודפי מעצבים? אין דבר כזה בשבילנו הגדולות ואפילו בשוק רק אתן הקטנות יכולות למצוא מציאות. נו, מה לעשות? כל אחד והצרות שלו.

  • ימימה  On מאי 7, 2004 at 10:04 am

    🙂

    ובעניין המידות – אכן, גם לי יש איזה מחסום שמונע ממני לקנות בגדים במידה ארבעים ומעלה, גם אם ברור שלא העליתי ולו גרם אחד.

  • ימימה  On מאי 7, 2004 at 10:06 am

    לפני שעניתי.

    אכן, ברור שגם בצד השני החיים לא קלים. כבר כתבו על זה לפני פה ברשימות. (שלומית.) 🙂

  • עופר לנדא  On מאי 11, 2004 at 9:10 am

    ומה תאמרי על כך שביום שישי מדדתי מכנסיים במידה 48 והם "עלו" עלי אבל היו צמודים, אז מדדתי מכנסיים במידה 52 (מדגם אחר, אבל של אותה חברה), והפוחזות סירבו להיסגר?

  • עופר לנדא  On מאי 11, 2004 at 9:12 am

    כשדיברתי על המכנסיים שהועילו "לשתף פעולה" דיברתי בלשון זכר… כשעברתי לאלו שסירבו – זה הפך ללשון נקבה 😉

  • שולמית  On נובמבר 10, 2004 at 4:17 pm

    מחפשת לקנות בגדים ובמיוחד מכנסיים במידות 44-52 במחירים טובים.
    נואשת!!

להשאיר תגובה

