רישום זוגיות

היום בהארץ, ידיעה קצרה על רישום זוגיות.

 

זכרו איפה קראתם על זה לראשונה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • RTשוק  On יולי 3, 2006 at 11:25 am

    שאינם, כמובן, "ברי חיתון"

    כל הצעת חוק מתקדמת שכזו, גם זו של שינוי לפני כמה שנים וגם הנוכחית – מרחיקה אותי מנישואין פורמליים לאישתי.
    אנחנו לא נוכל להרשם כזוג, ומטבע הדברים גם לא נקבל את הזכויות המגיעות לזוג נשוי או לזוג שיבוא בברית הזוגיות הזו.
    מקווה שבדור הבא…

  • ימימה  On יולי 3, 2006 at 11:28 am

    (לראות אותך פה.)

    אין לי מה להוסיף על מה שאמרת. ובכל זאת, היו פסקי דין שהתייחסו לזוגות הומולסביים כאל ידועים בציבור, הלא כן?

    (זו התחלה…)

  • בר  On יולי 3, 2006 at 4:29 pm

    החוק, אם יתקבל, יפתור רק את בעייתם של מנועי החיתון.
    שני יהודים כשרים עדיין לא יוכלו להתחתן במדינת ישראל אם הם בעניין של שוויון בין המינים, או סתם חילונים גאים.
    וגם פסולי החיתון עדיין יהיו בבעיה. (כוהן עם גרושה, למשל).
    בקיצור, יופי בתור התחלה, אבל ממש לא מספיק.
    אנא תקנו אותי אם לא הבנתי נכון.

  • אורי  On יולי 3, 2006 at 5:00 pm

    http://www.notes.co.il/uripaz/17482.asp

  • יאני  On יולי 3, 2006 at 7:42 pm

    ועד כמה שראיתי, מה שלא מצאתי הוא – באיזו דרך החוק "כופה על מסורבי חיתון קשר מחייב", דבר הנאמר כמה פ] עמים בניסוחים כלליים ומעורפלים אך לא ניתנות דוגמאות קונקרטיות (הייתה "דוגמא" שלא פורט בה כלל באילו בעיות נתקלו בני הזוג כשנפרדו).

    האם החוק כופה על ידועים בציבור חלוקת רכוש מסויימת? או שהכוונה למשהו אחר? בלי פירוט קשה להתייחס לזה.

    אותי בתור "ידועה בציבור" מטרידה דווקא חוסר ההכרה בזוגיות למקרה שיקרה משהו לבן זוגי. לדוגמא: אם יהיה צורך להגיע להחלטות כואבות בבית חולים במקרה של תאונה, האם מישהו יכיר בי שם כזוגתו או שלא אוכל לעשות דבר ולא תהיה לי שום מילה? (לבן זוגי אין בני משפחה קרובים מלבדי).

  • ימימה  On יולי 3, 2006 at 10:34 pm

    ועם זאת מה ההבדל בין "רישום זוגיות" לנישואים אזרחיים? במידה מסוימת נדמה לי שזה בעיקר רק השם.

    ליאני – אני לא בטוחה שאני הסמכות לענות לך על השאלה שלך. מצטערת.

    ולסת"ס – נכון, המחשב קם לתחייה בזכות תושייתו של בעלי היקר. זה המקום להודות לו.

  • בר  On יולי 4, 2006 at 12:31 am

    ו"רישום זוגיות" היה יכול להיות נפלא אם רק אפשר היה להחילו על שני בני זוג יהודים.
    כמו שזה נראה כרגע אני ובן זוגי עדיין מנועים מלהינשא במדינה שבה אנו אזרחים, כיוון ששנינו יהודים כשרים.
    האם זו דרכה של המדינה לומר לנו שאחד מאיתנו חייב להתנצר? מעניין.

  • סת"ס  On יולי 4, 2006 at 10:05 am

    אבל מה לגבי גאון?

    טוב, טוב, אני הולך.

  • בר  On יולי 4, 2006 at 4:14 pm

    ושוב, עפ"י הידיעה יורשו להירשם כבני זוג רק זוגות מנועי-חיתון (אם אחד מבני הזוג אינו יהודי כדת או שיש ספק בנוגע ליהדותו). זה ההבדל בין ההצעה, שיוזמת הממשלה, לבין הצעות חוק פרטיות שהוגשו ונדחו בשנים האחרונות (האחרונה שנדחתה מוזכרת בכתבה) שלפיהן כל מי שחפץ בכך יוכל להינשא שלא ברבנות ולהתגרש בבית הדין לענייני משפחה, כולל שני בני זוג יהודים.

    לכן בתגובתי הראשונה הבעתי את דעתי שאם זה כך זה עדיין לא מספיק (אם כי אני לא מזלזלת בזה בתור התחלה). כיהודיה שיש לה בן זוג יהודי אין לי ברירה אלא להיחשב רווקה, רק כי אינני מוכנה להכפיף את עצמי לדין הדתי.

    נכון שידועים בציבור נהנים בישראל מזכויות מפליגות (בין היתר כי המדינה כנראה מכירה בעקיפין בטירוף והבעייתיות של הדין הדתי), אבל עדיין יש הבדלים בחוק בינם לבין זוגות נשואים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: