מי שמך לשופטת?

 

חברי כנסת שהיו בעבר פובליציסטים לפעמים מתבלבלים. פובליציסטים יכולים לכתוב ולומר פחות או יותר ככל העולה על רוחם. לחברי כנסת יש אחריות אחרת. לכן התפלאתי מאוד לשמוע שבבית הדין של שלי יחימוביץ' קצב כבר הורשע. אין בפליאה זו כדי להפחית ולו בגרם מחומרת ההאשמות המיוחסות לנשיא, אבל יחימוביץ' היתה עושה בשכל אילו היתה נוצרת את לשונה עוד קצת זמן – לפחות עד שתתברר אשמתו של הנשיא בבית משפט שהוסמך לכך.

וגם נעמה כתבה על זה.
 
לבטל? לאו דווקא
אור-לי ברלב מציעה לבטל את התינוקיות בבתי היולדות. לא שאני יכולה להבין מישהי שמכניסה את הילד שלה למקום הזה ליותר מהזמן המינימלי הנדרש (שגם הוא מיותר, לדעתי) לטיפולים, אבל בכל זאת – ככה לחנך את כל הנשים בבת אחת, בכפייה, למה שאת (ואני) מאמינה שהוא נכון יותר?
ואולי ההצעה באה כקונטרה נגד התפיסה השלטת בבתי חולים מסוימים שגורסת שהילד הוא של בית החולים עד שהוא יוצא משם. לכן מותר לדרוש מהאמא להחזיר אותו בשעות מסוימות (כי אין ביות מלא) ולפעמים גם לתת לו אוכל שעובדות התינוקייה התבקשו במפורש שלא לתת לו (פורמולות למיניהן) כי אף אחד לא רצה להעיר את האמא העייפה, אף שהיא דרשה זאת במפורש.
אני הייתי מתחילה בדרישה חד משמעית שבכל בתי החולים תהיה האפשרות לכל אם לבחור בביות מלא. 
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורי  On אוגוסט 25, 2006 at 12:09 pm

    ישר כוח על הדברים.

  • גלעד סרי לוי  On אוגוסט 25, 2006 at 12:25 pm

    מספר על יהודי שהרב קורא לו לשיחה. "מרננים עליך בעיר שאתה עושה מעשים עם אשת איש" אומר הרבי
    אבל הרבי, זה לא נכון, מחזיר לו האיש
    מיד סוטר הרב בלחיו של אותו אחד, חסר לך שזה גם היה נכון!

    ועוד משהו
    http://www.notes.co.il/gilad/22460.asp

  • מרק ק.  On אוגוסט 25, 2006 at 1:27 pm

    וגם פובליציסטים ראוי שישתקו כשמתנהלת חקירה.

  • איריס  On אוגוסט 25, 2006 at 2:55 pm

    זה לא מדוייק, וכללי הסוב יודיצה כבר מתו מזמן, וכאשר מדובר באישיות ציבורית רצוי ראוי ומחוייב שידונו בכל אספקט אפשרי של הפרשה גם מחוץ להליך הפלילי. יתר על כן, הנשיא נאחז בעליבותו בקרנות המזבח של החסינות, וכידוע הוא חסין לחלוטין והוא יכול להיתקע ולתקוע אותנו כך הרבה מאד זמן, כי הדחה זה הליך ארוך ומייגע. התשובה הנכונה במקרה כזה היא להעמיד אותו על חומרת מעשיו, ולעשות מה שהוא עושה, להשתמש בחסינויות אחרות כדי לאלץ אותו לוותר על שלו.
    חשיפה עיתונאית למשל היא ערוץ לגיטימי להוכחת קילקולים ציבוריים החל משחיתות ועד עבירות של ממש, העיתונות נועדה לכך, וזה לא נחשב בית דין שדה אלא תחקיר כראוי לזרוע הרביעית.
    כך גם הכנסת היא פורום ראוי לבצע חקירות מסוג זה, כאשר מדובר בנשיא הזוכה לחסינות. שלי יחימוביץ, ח"כ שלדעתי לא ראויה לכל המהומה שזכתה לה והיתה עושה טוב לו נשארה בתקשורת שם יכולה היתה לעשות יותר, השתמשה נכון בסמכויות שלה. לכנסת ולמוסדות מחוקקים בעולם יש סמכויות חקירה, בפרט כלפי רשות אחרת, שיש לה כניראה וכך מסתבר יותר מידי זכויות וחסינויות ופחות מידי ביקורת וחובות.
    מצבו המשפטי של קצב רע מאד, העדות של הבחורות אמינה לחלוטין, וכמו שמשפט שדה זה לא יפה אז גם לאנוס ולהשתיק זה עוד יותר לא יפה.

  • רות  On אוגוסט 25, 2006 at 9:30 pm

    ותודה על מה שכתבת, איריס .
    אני חושבת שכדאי שאנשים יקראו ויפנימו היטב
    את מה שאיריס כתבה , מדוייק ומדהים
    בדייקנותו.
    תודה איריס.

  • ש'  On אוגוסט 26, 2006 at 12:37 am

    באמת, ימימה? את באמת מתפלאת? הרי הגברת יחימוביץ' שפטה חשודים בהטרדות מיניות עוד כשהנחתה תוכנית פופולרית ברדיו או בטלוויזיה. מתי בפעם האחרונה ראית שמגישת תוכנית כזאת, אפילו אם לא קוראים לה שלי יחימוביץ', מאמינה לגבר?

    העסק פשוט: המאשימה היא אישה? אני אישה? התשובות על שתי השאלות חיוביות? אז אני חייבת להזדהות איתה. נקודה. הכי פשטני והכי דוחה.

  • yam  On אוגוסט 26, 2006 at 12:42 am

    העסק בכלל לא פשוט, הוא מסובך מאוד.
    תכנית הרדיו הפופולארית של ח"כ שלי יחימוביץ
    לא היתה "פופולארית" בגלל שהיתה פופולארית
    היא היתה פופולארית כי היא היתה שלי יחימוביץ
    ושלי יחימוביץ מרתקת, כשרונית, חזקה, חריפה
    ובעלת בטחון עצמי .
    הבנת את זה?
    ואם מדברים על פשטניות הכי דוחה ראי תגובתך
    לגבי עשייתה של ח"כ אחת ויחידה שהעזה לעזור לצעירה אומללה, להפגש איתה ולשמוע את מה שיש לה לומר.

    היום זה לא פלא שאנחנו נאנסות על ימין ועל שמאל
    זה הכל בשידולן של קלפטאס מרושעות שלא יודעות לתמוך אחת ברעותה.

  • ימימה  On אוגוסט 26, 2006 at 8:04 am

    זה לא ממש עניין של סוביודיצה, זה סתם עניין של התנהלות נכונה. בדיוק בשביל זה המציאו את הפרדת הרשויות. (לא שיש איזה שהוא ערך לשיפוט שלה, ובכל זאת, היא צריכה לדעת מתי לדבר ומתי לא.

    ולמגיבות שאחרייך – נראה משום מה שהבתן שאני בעד הנשיא ונגד כל הנאנסות באשר הן, ועל זה אין לי מה לומר חוץ מאשר להציע לכן לנסות לשפר את מיומנויות הבנת הנקרא שלכן.

    (מעולם גם לא טענתי שיחימוביץ' לא היתה טובה כאשת תקשורת. לא הבעתי על כך דעה. אבל אם כבר – אז אין ספק שהיא היתה מהטובות יותר.)

  • איריס  On אוגוסט 26, 2006 at 10:53 am

    הכנסת בישראל היא אחת הרשויות המבוזות והמוחלשות ביותר, אם כבר. כך שכל עשייה כזו היא מבורכת בעיני, כדי לחזק את מעמד המחוקק. בארץ למעשה יש רשות אחת, המבצעת, והשאר פחות או יותר מתנהלים לפי ההיתר. הנשיא הוא "יציאה" לא ברורה בישראל, מבחינת המשטר, ולמעשה אכן די מיותר, אבל כבר קיים. שני הנשיאים האחרונים ניצלו את המעמד לקדם שחיתות. אפשר או לבטל את המוסד, או להכפיף אותו לביקורת יותר אפקטיבית. בגלל החסינות, נותרה רק העיתונות והרשות המחוקקת לטפל בו. הוא לא יכול להישפט, אז אני לא מבינה על מה הצעקה ? האם עלינו לשבת בשקט בזמן שהוא הופך את המשכן למרתף של שפחות מין מעונות ? האם צריך לתת לו עכשיו לנצל את הקופה הציבורית להעסיק שני עורכי דין הידועים ב"טאטוא" נשים במצבה של המתלוננת ? או האם, בעצם, את נאיבית מאד ? כניראה שכן. כניראה את חושבת שעו"ד ליבאי קורא עכשיו פסקי דין, ולא בעצם מעסיק שורה של מאפיונרים, משרדי "חקירה" ואלפרונים כדי למרר את חייה ? אם שלי יחימוביץ מוכנה ויש לה בטח סיבות פוליטיות שלא לשם שמיים, להכניס ידיה לביוב הזה, שתבורך. האם את פעם ניסית להתלונן על בעל סמכות בישראל? אולי כדאי שתנסי, ואחרי שתטעמי איומים, שיבוש כל מהלך חייך מבחינה ביורוקרטית, תעסוקתית, ותחושה מתגברת שאת במצור ההולך וסוגר עליך עד מחנק וכליון, כולל הטרדת הילדים הקטנים שלך בגן ובבית הספר, או אז, תחזרי לכאן ותכתבי על סוביודיצה. אני לא חושבת שאת קלפטא וקראתי מה שכתבת בעבר, והלב שלך במקום הנכון. אבל את תמימה וזה גם מפחיד, כיון שהפושעים הגדולים בארץ מנצלים את התמימות שלך ושכמותך לחגוג.

  • אנאבל  On אוגוסט 26, 2006 at 12:36 pm

    היא כן קלפטא, כי היא באה להגן על גברים
    שאונסים נשים ומטשטשים את מעשיהם בכוח משפטי פוליטי שאת הגדרת יפה נורא ואני אף תמכתי במה שכתבת ועם כל הלב.

    נשים רבות הן קלפטאס בנושאים כאלה. וזו תופעה ידועה שעליה כותבת המשפטנית הנפלאה
    אורית קמיר כאן:
    http://www.notes.co.il/orit/22435.asp
    והפיסקה הספציפית מתוך רשימתה של קמיר כאן:
    "אז איך זה שיש נשים לא מעטות שיוצאות נגד המתלוננות ובעד שר המשפטים ונשיא המדינה? ראשית, יש לדייק: יש נשים הסבורות שבמקרה שר המשפטים לא היה מקום לפתוח בהליך פלילי, אלא בסוג אחר של הליך (אם כי לא ברור איזה). עמדה כזו אינה מביעה תמיכה בשר או חשדנות כלפי המתלוננת. היא אומרת שגם אם התלונה מהימנה ואמיתית, התנהגותו של השר אמנם פסולה, לא ראויה ומחייבת גינוי – אך לא חמורה דיה כדי להצדיק הליך פלילי. עם זאת, יש גם נשים לא מעטות החושדות בנשים המתלוננות על תקיפות מיניות, כיוון שגם הן חונכו על ברכי אותן דעות קדומות כמו גברים וגם הן מפלות נשים לרעה על ידי זלזול בעדויותיהן. נשים כאלה בוחרות להתחפר בדעות הקדומות הפטריארכליות הפועלות גם נגדן, ולהנציח את המערכת הפוגעת בהן עצמן. זוהי תופעה מצערת.

    "

    הקלפטע קיימת, והיא צועקת נגד נשים אחרות
    וזאת המציאות הישראלית.

  • איריס  On אוגוסט 26, 2006 at 1:14 pm

    אני רוצה להניח שהיא תמימה ולא קלעפטא עד שהוכח אחרת. לקחתי בחשבון (כדי שאני לא אצא תמימה מידי 🙂 שהיא בחררה לכתוב את הפוסט, וזה כשלעצמו תמיכה בנשיא, בשעות קשות אלה, אך עם זאת, נידמה לי שהרבה נשים שלא ראו עולם, לשמחתן, נוטות לייחס אמינות רבה מידי לנבחרים ולבכירים, רק מתוקף תפקידם. במגזר הדתי או הדתל"שי, הנטיה היא מוגברת בגלל התניות חינוכיות לקבל סמכות מבלי להרהר אחרי בעל הסמכות וגם לחשוד בנשים (החתירה תחת הנשים בעולם הדתי היא כמעט אבן יסוד בחינוך ובחשיבה הבסיסית ביותר, מגיל צעיר. מה הסיכוי להשתחרר מזה ? כמעט אפסי, ולכן רק חינוך וסבלנות..). בואי ניתן קרדיט ונפעל לשינוי, כאשר זה ניראה עדיין אפשרי.

  • ימימה  On אוגוסט 26, 2006 at 3:12 pm

    שהקטע עם הבנת הנקרא לא עבד. או שעדיין לא היה זמן ללכת ללמוד.

    איפה לכל הרוחות מצאתן שאני מצדדת בנשיא ושוטמת את המתלוננת? מה התגובה האוטומטית הזו?

    אומר זאת שוב – שלי יחימוביץ' לא היתה אמורה להוציא כותרת כזו. היא לא שופטת. היא יכולה בהחלט לדבר עם המתלוננת, אני מתארת לעצמי שהיה לה קשה שלא לעשות את זה, וזה יפה. אבל מכאן ועד להוציא לעיתונות פסק דין מנומק משלה – נראה לי שהדרך די ארוכה.

    ומאיפה ההתנשאות הזו על החינוך הדתי פתאום? מה זה קשור?

  • אורן  On אוגוסט 27, 2006 at 12:11 am

    הרי את באופן אוטומטי נגד ה"חזק" ללא שום קשר לעובדות.
    על סמך מה את בדיוק קובעת (כמו גם שלי יחימוביץ' שחייבת לייצר קצת רעש פוליטי כדי לשמור על מעמדה במפלגה)שעדותה של המתלוננת אמינה לחלוטין?!
    שמעת או קראת את עדותה המלאה?
    שמעת או קראת את עדות הנשיא?!
    אהה!

    ולא שקצב בהכרח צדיק (כן, אני יודע שהמח האוטומטי ידלג על המשפט הזה) אבל הקביעה שהוא אשם כי הוא בעל שררה היא שיא של שחיתות בפני עצמה. מפחיד.

  • ג'וליאנה  On אוגוסט 27, 2006 at 12:23 pm

    ילדתי לפני שבוע וחצי בניתוח קיסרי ואני חייבת להגיד שהתינוקיה בבית החולים אפילו כאופציה לא מנוצלת עזרה לי . נכון שיש מה לשפר ושזה עצוב לראות כמות של תינוקות בוכים בהיסטריה אבל אני לא יודעת איך הייתי שורדת בלי כמה שעות רצופות של שינה בלילה.
    ההצעה של הקצאת מקום לבני/בנות משפחה שיעזרו לא מעשית במצב בו נמצאות מחלקות היולדות כיום (יולדות במסדרון).
    בסופו של דבר מצאתי את עצמי רוצה את התינוק שלי לידי רוב הזמן . ואגב היו נשים שהשאירו את התינוק איתן כל הלילה ולא הייתה שום בעיה עם זה.

  • ימימה  On אוגוסט 27, 2006 at 2:40 pm

    גם אני ילדתי בקיסרי, ובהחלט לא הייתי מוותרת על הזכות להיות עם הילדה לידי גם בדיעבד, אחרי שראיתי כמה זה קשה. (למרבה השמחה, לשותפתי לחדר לא הפריעה נוכחותו של בעלי בלילה…)

  • איריס  On אוגוסט 27, 2006 at 6:28 pm

    הרשה לי לא להגיב להודעה שלך. תודה

  • ג'וליאנה  On אוגוסט 28, 2006 at 10:52 am

    ילדתי בהדסה הר הצופים בירושלים.בדיעבד אני מצטערת שלא ידעתי מראש על אופציית הROOMING אבל אני חייבת לציין שהם היו ליברלים לגבי נוכחות הבעל רוב היום ורק בסביבות 22:00 היו מגרשים אותם.
    אני חשבתי שזה טוב שלבעל תהיה גם הפסקה מבית החולים .
    הילד היה יכול להשאר כל הלילה לידי אבל שמחתי שיש עוד אופציות.

להשאיר תגובה

