בלי צבעי מאכל, בגווני חום, שחור ולבן

עוגת היומולדת שהכנתי לאבישג.

 

כן, זה בהחלט עדיין מוקדם מדי להתפרע בגיל הזה, אבל היה כיף גדול לעבוד על זה, גם אחרי שבוע מתיש של מחלה (שלה, שלה).

 

השבלונה לקוחה מהספר עוגות יום הולדת שגילי המליצה עליו כאן.

 

לנוכח דרישות בלתי מתפשרות של בני משפחה בוגרים אחרים, לא השתמשתי בצבעי מאכל. החומרים על העוגה הם שמנת, שוקולד חלב, לבן ומריר ומרציפן. (ומעט מאוד חמאה.)

 

ואבישג קיבלה עוגה בצורת ארנסב, המילה המקובלת אצלנו בבית ל"ארנבת".

 

 

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גילי  On אוקטובר 14, 2007 at 8:49 am

    גם בלי צבעי מאכל מלאכותיים אפשר להפיק כל מיני צבעים: סלק נותן אדום חזק והטעם לא בהכרח מפריע, זעפרן נותן צהוב וכו'. זה קונץ לא קטן, לעשות עוגה מקושטת בלי שום צבע מאכל, לא בציפוי ולא בסוכריות המקשטות! כל הכבוד.

    לא ברור לי למה לאנשים יש התנגדות עזה כל כך לצבעי מאכל דווקא בעוגות, אבל מוכנים לצרוך אותם יומיום באלפי מוצרים שבהם צבעי המאכל מוחדרים על ידי בית החרושת. אולי זה ההבדל: המחשבה שהיד של האמא היא שמוזגת את הרעל, ולא התאגיד המרושע והציני.

    לעוגה הראשונה שלי, הלכתי למכולת כדי לקנות שם צבעי מאכל, ושאלתי את הקופאית איפה יש, ופתאום היתה התנפלות עלי מצד לקוחות אחרים, שצבעי מאכל זה בכלל לא בריא ומה אני נותנת את זה לילדים שלי. mind your own business! לא ראיתי שמישהו מזדעק כשאנשים קונים לילדים שלהם חטיפים שמשופעים בצבעי מאכל. כאילו שהכמות המזערית שנכנסת פעם ב… לקרם של העוגה היא היא שתעשה את ההבדל.

    (שיהיה ברור שהביקורת שלי לא מכוונת נגד מי שבוחר להימנע משימוש בצבעי מאכל, אלא כלפי מי שמטיף על כך בצביעות לזרים גמורים!)

    למי שמוכן בכל זאת להתפשר ולהשתמש בצבעי מאכל, אני חוזרת על המלצתי להשתמש בצבעים מקצועיים ולא בדרעק תוצרת הארץ שמוכרים במכולת. בצבעים המקצועיים, די בטיפה או שתיים כדי לתת צבע עז, בעוד בצבעים הזולים, אפשר לשפוך חצי בקבוק פנימה ולא להגיע לגוון מסבר עיניים.

    אגב, מישהו אמר לי דבר שאני קצת מתקשה להאמין: שתמצית "בטעם וניל" היא תוצר לוואי של תעשיית הפילם למצלמות, ומאז שנכנסו המצלמות הדיגיטליות יש מחסור ב"בטעם וניל". בהחלט עדיפה תמצית הוניל האמיתית, אף שהיא יקרה להחריד…

  • גילי  On אוקטובר 14, 2007 at 8:50 am

    מזל טוב לאבישג!

  • ימימה  On אוקטובר 14, 2007 at 9:13 am

    נדמה לי שבאמת הבעיה היא עם היד של האמא. אם כי נדמה לי שגם בלי זה אבישג עדיין נתקלת יחסית מעט בצבעי מאכל. אבל כמובן, בין מאכלי היומולדת היו גם במבות, שזה, כפי שכבר כתבתי, בעיני כמה אנשים פה בבית הדבר הרע ביותר שהאנושות הצמיחה. בעצם, הדבר השני הרע, כי הרע ביותר הוא קרמבו. אבל על קרמבו אין ויכוח, זה במילא לא טעים במיוחד.

    וחוץ מזה, גם היה העניין של המסר החינוכי.

    אבל אני לא עד כדי כך משקיענית שאתחיל לעשות צבעים מסלק. נראה לי שאסתפק בשנים הקרובות בזברות, פרות וחתולים בשחור ולבן.

    (איפה לעזאזל יש שבלונות של זברות ופרות?)

  • טלי  On אוקטובר 14, 2007 at 10:20 am

    כל הכבוד, גם אני משתייכת לעדות שנוטות להתחלחל מצבעי מאכל,לא רק בעוגות, למרות שבחיים לא אעלה בדעתי להעיר על זה (או על כל דבר אחר בעגלת הקניות או בארסנל ההתנהגויות) לאנשים זרים במכולת.
    אומרים שמגבלות מגבירות את היצירתיות אז הנה- יש לך אתגר לשנים הבאות…
    אולי דוקא תפתחי טרנד ברוח הרטרו ותייצרי ג'ירפות, גמדים, נדנדות ומה שזה לא יהיה בגווני שחור לבן…יש לך כמעט שנה שלמה להחליט.

  • גילעד  On אוקטובר 14, 2007 at 12:56 pm

    מה יש מצד ימין שכל כך מעניין אותו?

  • ימימה  On אוקטובר 14, 2007 at 3:48 pm

    טלי, חשבתי גם על פילים ודולפינים. טוב, באמת יש עוד זמן.

    מצד ימין. לא יודעת. אולי חלק אחר של העיתון?

  • מיכליקה  On אוקטובר 21, 2007 at 3:08 am

    ואצלנו בבית המילה לארנב היא אמנב. עוגה חמודה נורא ומזל טוב לקטנה.
    חשבתי המון על איזו עוגה להכין למומולדת של בן בן ובסוף ראיתי בפליקר את העוגה הכי משמחת: עוגת בית. בדיוק כזו
    עוגה

  • ימימה  On אוקטובר 21, 2007 at 9:39 am

    אמנב זו מילה נחמדה מאוד. אם כי הרבה יותר הגיוני לומר אמנב מארנסב.

  • עמי  On נובמבר 23, 2007 at 5:16 am

    http://www.nirot.co.il/

להשאיר תגובה

