פוסט אישי מאוד

איך אנחנו מתלבשים
תשובה אישית שלי – זוועה. אבל יש לי נסיבות מקילות. עברתי כמעט מיד מהיריון להנקה להיריון ושוב להנקה. להיריון יש לי דווקא בגדים יפים, אבל בהנקה, נו מה לעשות, כמעט אי אפשר ללבוש בגדים יפים.
מתי היתה הפעם האחרונה שקניתי לי בגדים? לא הגופיות הפושטיות שלא ממש נחשבות שקניתי בקיץ כשנמאס לי מהעיגולים מתחת לבית השחי בחולצות הטריקו מרוב נשיאה של תינוקת שגדלה במהירות מפתיעה? כנראה זה היה כשקניתי לי שני זוגות מכנסיים לרגל סיום ההנקה הקודמת.
מתי היתה הפעם האחרונה שידעתי איך להתלבש? אולי באיטליה, שם גם היה קל יותר מבחינת מזג האוויר ויכולתי ללכת כל החורף עם חולצת כפתורים מתחת לסוודר בלי למות מחום (ובלי להניק גם, מה שמוציא את אופציית חולצת הכפתורים היום). פה אין חורף, ובקיץ, כשאני מסתובבת עם ילדות בין גינות ציבוריות, השאיפה היא להתלבש מה שפחות, ואם זה אומר לקנות גופיות ילדותיות ולאוורר את כל המכנסיים הקצרים שהולכים איתי לאורך כל הדרך מהאוניברסיטה כבר למעלה מעשר שנים, שיהיה. כל שעלי לעשות הוא לברך על כך שהרגליים שלי עדיין במצב סביר, גם אם זה לא בדיוק לבוש לגילי.
מתי אתחיל להתלבש כמו אישה בגילי? אולי עוד שלוש שנים, בגיל ארבעים, כשאגמור את הלידות וההנקות. אמנם הייתי בטוחה שיהיו לי הרבה ילדים, אבל ככל שאני נכנסת עמוק לעניין הזה של האמהות אני חושבת שאולי אני לא בנויה לזה כמו אחרות, או לפחות, לא בנויה לאמהות חסרת תמיכה שכזו, עם אמא רחוקה וחברות ארעיות בהתאם לגני הילדים. אבל אז, כשאני חושבת, מה אם עוד שלוש שנים ארצה עוד ילדה, אני נתקלת בכל ההפחדות האלה בעניין השעון הביולוגי ומתחילה לשמוע אותו חזק יותר ויותר, וחושבת לעצמי – ומה אם זה הכל ולא יהיו לי יותר תינוקות?

  
איך אחרים עושים את זה?
לכבוד יום הולדתה הארבעים ילדה אחותי את בנה החמישי. גם אלה שלפניו בנים, הגדול בן שש. כשהייתי אצלה בקיץ ראיתי שמספר שלוש וארבע מנוזלים עד הברכיים ושאלתי אותה אם זה לא מפריע להם לישון בלילה (וגם לה, כמובן), כי אצלנו כל טיפת נזלת מלווה בלילות לבנים. מה שלא מפריע לי לא מפריע להם, היא ענתה. אני לא מתעוררת בלילה. וזו כנראה הדרך השפויה היחידה לעשות חמישה ילדים בצפיפות כה גדולה (וגם לגור קרוב לאמא ולמוסדות החינוך שאת הכי סומכת עליהם).  

לישון כמו תינוק
איילת ישנה לידי רוב הזמן. לא כמו תינוק במובן המקובל – שינה עמוקה וחזקה, אלא כמו תינוק בתנוחת הצלוב. נסו פעם לישון ככה. על הבטן (אנחנו משכיבים על הבטן), ידיים פשוטות לשני הצדדים. אנשים מבוגרים לא מסוגלים לזה. החרדות, המגננות, הדיכאונות והפחדים – כל אלה מקפלים את האדם המבוגר עד שהוא כמעט ולא מצליח לחזור לתנוחה הראשונית הזאת. ניסיתי את זה פעם, כשאבישג היתה קטנה, וזה היה בלתי אפשרי כמעט. באופן אינסטנקטיבי הידיים חוזרות לצדי הגוף, מתכנסות, מגוננות. לפעמים נדמה לי שאילו רק הייתי יכולה לחזור לתנוחה הזאת – חצי מהבעיות שלי היו נפתרות מעצמן.  

הבעיות – ימי נשימה מרוכזים
בשבוע שעבר פקדו אותי כאבי בטן דמויי צירים שלאחר לידה לשלושה ימים. בדיקה קלה העלתה שכבר חצי שנה אני לא נושמת. התינוקת נרדמה והבית צריך להיות שקט – אני לא נושמת. התינוקת ערה וצריך להרדים אותה – הפסקתי לנשום. התינוקת יוצאת עם המטפלת ואני בחרדה ושוב הפסקתי לנשום ועוד ועוד. וחוץ מזה, אני מכניסה את הבטן כל הזמן, וזה בלי קשר לתינוקת. וככה ביליתי שלושה ימים בנשימות ונשיפות ובהוצאת הבטן. בסוף זה עבר. והבטן שהשתטחה לגמרי מאז הלידה, יצאה לה שוב לממדים של חודש חמישי כמעט. הייתי צריכה להזכיר לעצמי שלא חשוב כמה שמנה אני נראית לעצמי בראי, אני עדיין 48 קילו, כך שיכול להיות שזה לא באמת כל כך נורא כמו שזה נראה.

איפה אני ואיפה הספרים – ובכל זאת קצת קוראת
מאז הולדתה של איילת קראתי כמה וכמה ספרים, ומכיוון שאני כבר לא כותבת ביקורות לעיתון, אמנע מזה גם פה, כי למי יש זמן. בכל זאת, אם אתם סומכים על שיקול הדעת שלי אני ממליצה בחום על האבודים, ובעניין זה אולי עוד ארחיב בהזדמנות, אולי לרגל עשרה בטבת, אבל לא כביקורת, ועל המתנקש העיוור, שני ספרים שלא יכולתי להוציא מידי בתקופה שבה כל כך קשה בכלל לקחת ספר לידיים מלכתחילה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חייש  On נובמבר 18, 2008 at 10:00 am

    אני מזדהה עם הסנטימנט, אבל ספציפית נראה לי שהסיבה שלמבוגרים לא נוח לישון בתנוחת הצלוב קשורה יותר לטונוס שרירים מאשר לאובדן התמימות.

  • לא קשורה אליהם  On נובמבר 18, 2008 at 11:44 am

    לאלה יש בגדי הנקה נוחים ויפים:
    http://www.studio-peekaboo.com/

  • מיכל  On נובמבר 18, 2008 at 3:16 pm

    כבר חודשיים מאז הולדת בתי השנייה, אני מנסה להסביר לעצמי ולאוהביי איך אני חשה.

    אז ככה, בול.

    תודה.

  • דניאלה  On נובמבר 18, 2008 at 4:21 pm

    כל כך חשוב לך לדחוף כל שתי שורות את המשקל המדויק (48 ק"ג!), את הרגליים יפות (איך השדיים?) ואת השוויץ על המכנסיים (עדיין אותם זוגות מהאוניברסיטה!).

    מביכה.

  • יעל  On נובמבר 18, 2008 at 10:31 pm

    דניאלה את ממש נוראית, איך את יכולה לצאת עם הדקירות האלו לעומת הפוסט העדין והכן שלפנינו?

    אולי כדאי שצבדקי מה מפריע לך כל כך, אחרי הכל סביר להניח שזה משהו בך

  • ימימה  On נובמבר 18, 2008 at 10:58 pm

    לא ידעתי…
    לשתי המיכליות – אני שמחה לשמוע שאני לא היחידה. ולמיכל פ. – אשרייך שאת ישנה ככה.

    לזו שלא קשורה – נכון, יש גם בגדי הנקה יפים (וגיסתי גם הורישה לי חולצה אחת כזו) אבל להשקיע כסף בבגדים ייחודיים למטרה מסוימת כשאפשר גם אחרת – הרי לא באמת חייבים חולצות הנקה – נראה לי כמעט לא מוסרי. (חוץ מהיריון, כמובן.)

    חוץ מזה, כל הרעיון הוא לעבור את התקופה המוזנחת עם מינימום הוצאות… גם כשמתחשק לי לקנות משהו יפה אני כמעט תמיד יורדת מזה כי יש לי מספיק וגם במה שיש לי אני כמעט לא משתמשת, כי כמה כבר יוצא לי? ואם כבר יוצא לי ללכת למקום שבו אני צריכה להיראות טוב, נגיד קבענו לצאת, אז זה בדרך כלל בלי היונקת.

    לדניאלה – תודה. וליעל – עוד יותר תודה. 🙂

  • הנני  On נובמבר 18, 2008 at 11:24 pm

    כל כך מזדהה עם רוב הדברים הכתובים. את לא מאמינה כמה הקלת עליי בכל מיני נושאים שמוזכרים כאן, בפוסט הקצר אך האפקטיבי הזה. תמשיכי בכיוון מתי שרק יבוא לך

  • חייש  On נובמבר 19, 2008 at 4:10 pm

    תחשבי על לנסות לישון בלי כרית.

    הרי תינוקות/פעוטות לא צריכים כרית. למה זה? כי הם יותר רגועים? לא. כי הם יותר גמישים.

  • ימימה  On נובמבר 19, 2008 at 9:39 pm

    אני עושה את זה כל לילה.

  • מיכל  On נובמבר 26, 2008 at 10:44 pm

    החלטתי לקנות חולצות הנקה מתוך ייאוש (אפילו של האתר המצורף מלמעלה..) ואני חייבת להודות שהן הופכות את חיי לקלים יותר ואת העולם למציצני פחות.
    אולי החכמתי קצת עם ילדתי השנייה ואולי פשוט החלטתי שגם לי מגיעה מתנת יומולדת שווה ולא רק לבנותיי.

להשאיר תגובה

