נפל קסאם שלושה מטר מאחורי הבית של ההורים שלי

דיווח יבש שלח לי אשר במסרון, רגע לפני שיצאתי לקחת את אבישג מהגן. אני רוצה להתקשר, אבל הזמן דחוק. רוצה לבכות, אבל גם זה יחכה, כנראה. חוזרים הביתה ואני מתקשרת לאמא. היא נשמעת בסדר. היא לא ילדה, כבר עברה איזה מלחמה או שתיים בחיים. אבל בבית! הם לא היו כשזה קרה. היו בחדר אוכל ושמעו את הבום. זמן קצר לאחר מכן קיבלו דיווח מאחי יואל, ששייך לצוות שבודק נפילות ונזקים. (צח"י, אמא שלי כותבת. אין לי מושג ראשי תיבות של מה זה.) זגוגיות נשברו, המזגן הלך. דלת נעקרה ממקומה. מזל שלא היינו בבית, היא אומרת. הם עטופים ברשת תומכת של אהבה ועזרה. אנשים קשישים, בטח היו מכנים אותם בעיתונות. בוודאי כך זה נשמע למי שלא מכיר אותם, על סמך הגילאים שלהם, 72 ו-76. בשבילי הם אבא ואמא צעירים ומתפקדים, כמו שהיו תמיד, שעכשיו ספגו מכה.

בינתיים ברמת גן

אנחנו מזמינים את כל מי שאנחנו יכולים לבוא אלינו. מלבד הורים יש לי שני אחים ואחות בדרום, ולכולם ילדים. יואל אומר שישלח את ענבר והדס. ענבר בכיתה גימ"ל והדס בזי"ן. כמה זה משמח שאפשר לעזור במשהו. חושבת מה אפשר לעשות להן שלא ישתעממו. מה ילדות בכיתה זי"ן נוהגות לעשות בזמנן החופשי? עד כמה היא עצמאית? אני בגיל הזה כבר נסעתי לבד לבאר שבע באוטובוס. אבל הילדים היום מפונקים יותר. האם אוכל לשלוח אותה לסרט לבד? להישאר בבית עם ספר? (טלוויזיה אין לנו, אבל אולי ננסה להתארגן על משהו.) לעשות עבודות יד? מה עושים בגיל הזה, איך שכחתי?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רון  On ינואר 1, 2009 at 12:55 am

    כל כך מפחיד. כל כך קרוב.

    ובכיתה ז' הולכים כבר לסרטים לבד לדעתי…
    רק בריאות

  • איילת  On ינואר 1, 2009 at 7:21 am

    http://moomoo.co.il/
    http://www.clubpenguin.com/
    ואפשר להתחיל לעשות תיאטרון בובות מהמון שאריות, ודמויות מפלסטלינה או בצק סוכר או מלח (כמו שעשינו פעם בגן…) – הידעת שאפשר ליצור הכל מכדור, פיתה ונקניקיה של בצק?
    http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-4517,00.html
    חרוזים ותכשיטים בעבודת יד או צמידי חוטים הם תעסוקה לשעות (כמה כאלה היו לי בסוף מלחמת המפרץ הראשונה)

    ותמיד תמיד אפשר לבשל – http://familyfun.go.com/recipes/kids/

  • אסתי  On ינואר 1, 2009 at 8:56 am

    שלושה מטר?!
    מזכיר לי איך חברים בנחל עוז הראו לי פגיעה במרחק דומה ליד הבית שלהם. זה נורא לראות את זה וזה פחד אלוהים.
    ועדיין כל אלו שהזמנתי, הפצרתי והתחננתי שיבואו להנפש קלות אצלי והצעתי סיורים מאורגים בכיכר המדינה כפיתוי… אף אחד לא הסכים להגיע. כולם כולם דבקים בביתם ובקיבוצם/מושבם/עירם/עיירתם המופגזים

    גזע מובחר במיוחד ההורים שלך ודור המקימים של קיבוצי האזור. מדהימים.

  • מיכל  On ינואר 1, 2009 at 9:24 am

    טוב שהם לא היו בבית לפחות.

    כתה ז' הולכים אולי לסרט לבד, אבל עם חברות או משהו. לא לבד לבד. אני הייתי מנסה עבודות יד וכאלו, ובכל מקרה יהיה את הביחד שיעסיק לדעתי. כשיש כמה ילדים ביחד, גם אם הגילאים שונים, הם בד"כ מוצאים דברים מאוד מעניינים לעשות אחד עם השני.
    מקווה שתהנו.

  • ימימה  On ינואר 1, 2009 at 9:53 am

    ותודה על הרעיונות, איילת.

  • אורן  On ינואר 1, 2009 at 3:15 pm

    שולחים אותם להפגנות בסינמטק נגד המבצע בעזה. השכנים כאן ידעו למסור פרטים מדוייקים.

    (התגובה לעיל בציניות, כן? כי ראיתי שלא כולם הבינו את יוסי)

    מזל שכולם בסדר. מזל.

  • נעמה  On ינואר 1, 2009 at 4:42 pm

    🙂
    שישמרו על עצמם כולם.

  • אמא  On ינואר 1, 2009 at 6:05 pm

    מרגש מאד לקרוא את ההשתתפות, תודה לכולם. מה עושות הדס וענבר בזמנן הפנוי? הדס קוראת המון ובוודאי תמצא אצלך מה לקרוא. שתיהן יצירתיות מאד יודעות לעשות דברים מכלום ולכן האתרים שהומלצו מתאימים. ענבר כבר מצאה ועוד תמצא שפה משותפת עם אבישג, הדס עצורה יותר אבל זאת ההזדמנות להיפתח קצת. ובעניין נסיעות – הדס לומדת בבאר שבע, יש לה הסעה בכל בוקר וחוזרת אחרי הלימודים באוטובוס, אגב, בית הספר שנפגע מגראד בבאר שבע צמוד לבית הספר שלה, מזל שהעירייה החליטה שלא יהיהו לימודים!
    היום שמעתי מה משמעות השם גראד, ברוסית גראד זה ברד. אחרי שחשבתי על זה קצת נזכרתי שבאיטלקית זה מאד דומה – גראנדינה
    GRANDINE

  • טלי  On ינואר 1, 2009 at 7:52 pm

    מקוה שהורייך יצטרפו לנכדותיהם אצלכם…

    תשאלי אותן מה הן אוהבות, הכי פשוט. אם את רוצה המלצות ספרים אתן בשמחה, גם אישיות (כתבי לי במייל מה אהבו לקרוא ואשתדל למצוא דברים לטעמן). אני מכירה ילדות בגיל הזה שבשבילן פעוטותייך יכולות להיות אטרקציה מרכזית- לטפל בהן, לשחק איתן, לספר סיפור, לעשות אמבטיה לילדות ואולי גם לבשל/לאפות קצת.

    ואינטרנט גם. הצעירה יותר עשויה להנות מאתרי בריינפופ http://www.brainpop.co.il/
    ודףדףhttp://www.dafdaf.co.il/
    הגדולה אולי תרצה לקשקש עם חברות שלה במסנג'ר/סקייפ/אולי אפילו פייסבוק.

    ובתור אחת מהשכנים ברשימות יש לי מה לענות לאורן, אבל הבלוג שלך הוא לא המקום לזה, אורן מוזמן להגיב אצלי וייענה.

    שיהיה בהצלחה ובשקט ושייגמר מהר הטירוף הזה, שאחייניותייך יבואו להתארח אצלך סתם בימים של חול ושל שיעמום-חופש ולא בנסיבות כאלה….

  • טלי  On ינואר 1, 2009 at 7:53 pm

    http://www.dafdaf.co.il/

  • טלי  On ינואר 1, 2009 at 8:27 pm

    בי"ס וירטואלי לילדי הדרום. אם בא להן ללמוד…

    http://www.notes.co.il/sharon/51209.asp?p=0

  • ימימה  On ינואר 1, 2009 at 9:50 pm

    ועל הקישורים, טלי.

  • עמית  On ינואר 4, 2009 at 9:36 pm

    נחמד מאוד

  • אורן  On ינואר 6, 2009 at 10:13 pm

    בדיוק היום עברתי בשיינקין וראיתי שכל הפעילויות בבית תמי פתוחות חינם לתושבי הדרום.
    אין לי מושג אילו פעילויות יש שם אבל הנה האתר: http://edu.tel-aviv.gov.il/matnasim/tami/Home.asp

    (בכל מקרה הייתי מתקשר לוודא)

להשאיר תגובה

